- Pro Claass Team http://www.pct-cs-klan.pun.pl/index.php - Porady http://www.pct-cs-klan.pun.pl/viewforum.php?id=11 - Interp http://www.pct-cs-klan.pun.pl/viewtopic.php?id=38
Pociej - 2010-12-09 18:57:57
interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza. Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko" Filmik
Dziwne, nieprawdaż? Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłomacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika. Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge. Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę. Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi: ex_interp xxxx gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał. Podsumowując: Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01 "Otóż Interp są to hitboxy" ojjj nie ;] interp - interpolacja - jest to jakby aproksymacja funkcji ktora najlepiej odwzorowuje zachowanie obiektu w polskim jezyku: czym dluzszy interp tzn wiekszy - tym wiecej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezposrednio z ramek przesylanych przez serwer dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate" cl_updaterate - ilosc żądanych klatek od serwera cl_cmdrate - ilosc klatek wysylanych do serwera na sekunde (to oczywiscie zalezy od serwera ile wysle lub ile przyjmie) z tymze polskie lacza nie sa wspaniale i przy ustawianiu interpu powinien byc brany pod uwage tez ping, osobiscie DO pingu 40 gram na : rate 25000 (ilosc pobieranych danych) cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych) cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek) cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek) ex_interp 0.009 (tlumaczylem powyzej ;d) natomiast przy wyzszym pingu (do 90 powyzej nie ma sensu gra juz w zmienionym kodzie netowym 1.6): rate 20000 cl_rate 9999 cl_updaterate 80 cl_cmdrate 80 ex_interp 0.02 A no i na koniec: jesli nie masz maksymalnej ilosci klatek to nie ustawiaj sobie na 101 cl_updaterate i cl_cmdrate, bo nie ma to sensu (bo twoj komputer nie przetworzy ich). Lepiej zmniejsz sobie: fps_max i fps_modem na wartosci maksymalne takie - aby ci nie spadaly w akcji klatki - i takie tez ustaw updaterate i cmdrate) Copy in Interp - co i jak? by Capsel & fix by me Jak Coś można przykleić :P